1.Nimekä käynnistimen pääosat
-Käynnistyskytkin, virtalukko, akku, käynnistin ja ohjausrele
2.Kuinka käynnistin lähtee pyörimään?
-Kun käännetän virta-avainta virtalukossa käynnistin lähtee pyörimään, silloin yhdistyy heräte virta solenoidin pito ja veto käämeille. magneettikenttä vetää rautasydämmen solenoidin sisään jousivoimaa vasten. Rautasydämmen toiseen päähän nivelöity
siirtrohaarukka työntää käynnistyshammaspyörän vauhtipyörän
hammaskehälle. sitten heräte virran tullessa solenoidille, solenoidin toisessa
päässä oleva kosketus levy yhdistää akulta tulevan kaapelin sekä
käynnistimen sisään menevän kaapelin jolloin käynnistimen sisään menee
virta. Magnetismin ja virran avulla käynnistin rupeaa pyörimään
3.Nimeä solenoidin tehtävä
-solenoidin on tarkoitus siirtää käynnistimen rattaat oikeaan asentoon että käynnistin toimisi.
-solenoidi yhdistää akulta tulevan virran käynnistimen käämeille.
4.Etsi autodatasta käynnistysjärjestelmän kytkentäkaavio.
-Tässä fiat punto classic (99-11) 1,9D JTD Käynnistysjärjestelmän kytkentäkaavio.
5.Kuinka paljon käynnistin ottaa akulta virtaa?
-käynnistin ottaa akulta maksimissaan 130-158 A
-Käynnistimen ottaman virran määrä riippuu käynnistimen koosta sekä siitä millaista konetta se joutuu pyörittämään.
6Mittaa solenoidin käämit.
-Pitokäämi: n.2 ohmia
-Vetokäämi n. 0,05 ohmia
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti